Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

Μια αναπάντεχη συνάντηση

  Σήμερα αποφάσισα να πάω στο δάσος για Μορχέλλες μιας και είναι η εποχή τους. Ανεβοκατεβαίνοντας ανάμεσα στα έλατα διαισθάνθηκα σχεδόν δίπλα μου μια αδιόρατη κίνηση.
Ένα μικρό ζαρκάδι καθόταν ακίνητο με το κεφάλι χωμένο πίσω από ένα πεσμένο έλατο και δεν κινήθηκε καθόλου παρά την παρουσία μου.
Το μόνο που σου έδινε την αίσθηση ότι ζούσε ήταν η αναπνοή του. Προφανώς μη μπορώντας να απομακρυνθεί κάθισε ακίνητο μέχρι να περάσει ο κίνδυνος.

    Δεν προσπάθησα καθόλου να το ακουμπήσω ή να το ενοχλήσω, παρά μόνο προσεκτικά απομακρύνθηκα φωτογραφίζοντας το. Έχω ακούσει για ιστορίες που τα άγρια ζώα παρατάνε τα μικρά τους αν οσμιστούν  ανθρώπινη παρέμβαση. Δεν γνωρίζω αν το ίδιο ισχύει και για τα ζαρκάδια, πάντως αποφάσισα να μην κάνω απολύτως τίποτα. 

    Παράλληλα σκεφτόμουν τι άνθρωπος πρέπει να είσαι για να πυροβολήσεις αυτό το υπέροχο πλάσμα, αν το δεις να πετάγεται μπροστά σου. Έχει άραγε μεγαλύτερη αξία μια κατσαρόλα στιφάδο από ένα λιγερόκορμο αέρινο πλασματάκι που προσπαθεί μέσα σε μύριους κινδύνους να επιβιώσει απλά για να διαιωνίσει το είδος του; 
Ένα μικρό παιδί θα ευχαριστηθεί περισσότερο τρώγοντας ένα νόστιμο μεζέ ή μήπως βλέποντας το ζαρκαδάκι να περπατάει δίπλα στη μάνα του; Ας το σκεφτούμε...

    Αυτή η μανία των κυνηγών για το '' θήραμα '' - τι τραγική λέξη όλα τα ζώα να νοούνται υποψήφια θύματα - μου είναι αδιανόητη. Δίνουν ένα σκασμό λεφτά για όπλα, αυτοκίνητα, σκυλιά, στολές, πυρομαχικά για να τα βάλουν με κοτσύφια και λαγούς. Τι πιο απάνθρωπο να μην δίνεις έστω μια ευκαιρία στο θύμα σου να αμυνθεί. Επαναληπτικά όπλα, στολές παραλλαγής, φυσίγγια διασποράς, παραπλανητικές κραυγές κλπ απέναντι σε τι; Στο ένστικτο. 

    Δεν θα είχε άραγε το ίδιο αποτέλεσμα για την ικανοποίηση του κυνηγού αντί για όπλο να κρατάει φωτογραφική μηχανή και να προσπαθεί να '' πετύχει το πουλί στο φτερό '' και το λαγό τη στιγμή που αρχίζει το τρέξιμο; Έτσι θα μπορούσε να σημαδέψει και τα τύποις απαγορευμένα όπως το ζαρκάδι. Έτσι θα έλλειπε και το αίμα, αν αυτό δεν είναι αυτοσκοπός.

    Με ένα φίλο κυνηγό το συζητάμε αρκετά αυτό το θέμα. Όπως μπορεί κάθε ένας να φανταστεί αποτέλεσμα δεν βγαίνει. Πιστεύω όμως πως εγώ θα φωτογραφίσω περισσότερα ζώα και πουλιά από όσα αυτός θα σκοτώσει.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Νίκο καλησπέρα.
Έτσι θα αντιδρούσα και εγώ αν το συναντούσα. Δεν θα ρίσκαρα γιατί οι ποινές είναι αρκετά μεγάλες αλλά και γιατί δεν λέει τίποτε η αξία του σαν <>, αλλά μόνο αυτή που απολαμβάνεις και πολύ όμορφα περιγράφεις κι εσύ. Πολύ πιθανόν να σε είχε καταλάβει αλλά περίμενε να σε ξαφνιάσει φεύγοντας και δεν ένοιωθε καμία απειλή από το ανθρώπινο είδος χωρίς να μπορεί να διακρίνει αν αυτό που κρατούσες είναι όπλο ή φωτογραφική κάμερα. Ίσως συναντούσε πάντα θαυμαστές του κυνηγούς και μη.
Υπάρχουν οδηγοί, αγρότες, εργάτες κ.λ.π που είναι και οικογενειάρχες, φίλοι, γείτονες οι οποίοι σέβονται τον εαυτό τους πρώτα και έπειτα όλα τα άλλα. Αυτό γιατί λειτουργούν κάτω από κάποιους κανόνες και την θεμιτή λογική παντού και πάντα.
Υπάρχουν όμως και οδηγοί, αγρότες, εργάτες κ.λ.π που είναι και οικογενειάρχες, φίλοι, γείτονες που όπου και αν είναι με οποιαδήποτε ιδιότητα, σε οποιοδήποτε περιβάλλον λειτουργούν επίσης με κανόνες αλλά με άλλη…………… λογική. Δεν σέβονται απολύτως τίποτε παρά μόνο το τι τους βολεύει εκείνη την στιγμή. Αν σε οποιοδήποτε επάγγελμα ή ιδιότητα από τα παραπάνω των παραδειγμάτων προσθέσεις και την ιδιότητα του κυνηγού θα λειτουργεί ο άνθρωπος αυτός όπως και στην επαγγελματική, οικογενειακή ή φιλική ιδιότητα του.
Υπάρχουν κυνηγοί και λαθροθήρες . Φοράνε και οι δύο κυνηγετικά ρούχα, κρατάνε όπλο αλλά η διαφορά είναι πολύ μικρή αλλά και πολύπλοκη αν δεν τους παρακολουθείς από πολύ κοντά και τις δύο κατηγορίες για αυτό δεν μπορούν να μπουν όλοι στο ίδιο σακί. Ένα θετικό παράδειγμα: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=5056869
Η ευχαρίστηση σε γενικές γραμμές δεν είναι το μπαμ ούτε και η νοστιμιά κάθε είδους. Πάλι θα σου πω ότι είναι πολύπλοκο χωρίς να θέλω να υπεκφύγω. Σίγουρα ο φακός θα <> πολύ περισσότερα και πολύ καλύτερα θηράματα από ότι τα βόλια από ένα όπλο. Το ερώτημα που πηγάζει είναι αν τελικά εμείς οι κυνηγοί (όχι λαθροθήρες) είμαστε τρελοί . Όχι προφανώς, γιατί το κυνήγι είναι τρόπος ζωής και κάθε έξοδο για κυνήγι έχει την δική της ομορφιά. Ο ήχος του όπλου συνήθως σημαίνει και το τέλος της εξόδου ή το τέλος κάθε ιστορίας που μπορεί να ακούσεις από κάποιο κυνηγό πράγμα που δεν είναι και ότι καλύτερο ενώ για τον λαθροθήρα είναι το πάν !

Κάποτε στα πρώτα μου κυνηγετικά βήματα πήγα με έναν κυνηγό για πέρδικες. Κάποια στιγμή από εμπρός του σήκωσαν τα σκυλιά του 10 – 15 πουλιά. Έριξε με την καραμπίνα του μία βολή και δεν πέτυχε καμία. Απόρησα και νόμισα ότι έπαθε εμπλοκή το όπλο όταν φώναξε το σκύλο του και έβαλε το όπλο στον ώμο για να επιστρέψουμε. Δεν το πίστευα (τότε) αυτό που μου είπε: Λαζαράκο το κυνήγι για σήμερα τελείωσε. Πικράθηκα προς στιγμήν αλλά μου εξήγησε ξεκινώντας : Την επόμενη φορά πάλι θα δούμε τι θα κάνουμε. Αν από αυτό το μπουλούκι πιάσουν στο στόμα τους τα σκυλιά μου ένα – δύο πουλιά θα συνεχίσουν να έχουν πάθος, εγώ θα συνεχίζω να είμαι κυνηγός και τα θηράματα δεν θα τελειώσουν ποτέ. Είναι πολλοί σαν εκείνον. Θα σου τον γνωρίσω όταν έρθεις προς τα εδώ και αν δεν τον βρούμε θα αναφέρω το όνομα του εμπρός σε άλλους της παρέας. Θα δεις τις αντιδράσεις και θα καταλάβεις ότι είναι σε όλα του λεβέντης.

Κυνηγός

Νίκος Αντωνόπουλος είπε...

Φίλε κυνηγέ

Όπως πολλές φορές θα έχεις δει αυτή η συζήτηση είναι αδιέξοδη για το λόγο ότι κάθε ένας, κυνηγός ή μη, έχει τις απόψεις του που ξεκινούν από διαφορετικό σημείο εκκίνησης και ως ασύμβατες δεν μπορούν να βρουν σημείο συνάντησης. Το μόνο που μένει τελικά μετά από τέτοιες ανταλλαγές απόψεων είναι μόνο η προσωπική εκτίμηση για τον άνθρωπο που έχεις απέναντί σου.
Αν τον εκτιμάς αντιλαμβάνεσαι το καλοπροαίρετο των απόψεών του - πράγμα που ισχύει για σένα - αλλιώς απλώς επιβεβαιώνεις την ισχυρογνωμοσύνη σου.
Έχω γνωρίσει ανθρώπους με αρχές που πιστεύω πως και σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους τις τηρούν. Έχω όμως γνωρίσει και ανθρώπους αδίστακτους, ανθρώπους που μπρος στο προσωπικό συμφέρον κάνουν τα πάντα, που όχι μόνο στο κυνήγι, αλλά παντού και πάντα θα είναι παραβάτες των ηθικών αξιών.

...κοίτα τώρα τι έβγαλε μια απρόσμενη συνάντηση στο δάσος!

Ανώνυμος είπε...

απίθανη συνάντηση και φωτό- μοναδική (;)... γιατί άρα κούρνιασε, από φόβο και λόγω μικρής ηλικίας ή είχε κάποιο πρόβλημα; κυκλοφορούν και μακριά από τη μάνα τους, χάθηκε;
έχω θέση, προφανώς, και για το κυνήγι, αλλά τόσο μικρά (και σε θέση αδυναμίας, έτοιμα στο πιάτο) δεν πιστεύω άνθρωπος-κυνηγός να τα χτυπάει- δεν έχει νόημα, όπως το υποστηρίζουν ιδεολογικά οι κυνηγοί- αν και πάντα είναι το θήραμα σε μειονεκτικότερη θέση, εδώ παραπάει... πολλά θέματα...
Χαιρετώ.
Ε.

tselos photos -Nature of Roumeli είπε...

Νομίζω, Νίκο, ότι είχες την συνάντηση και κατάφερες την φωτογράφιση της χρονιάς . Ευχαριστούμε που μοιράζεσαι αυτή την μοναδική εμπειρία μαζί μας !

Με την ευκαιρία θέλω να πω ότι η φύση της πατρίδας μας ανήκει πρώτα και κύρια σε όλους τους εκπροσώπους της χλωρίδας και της πανίδας μας που την ορίζουν και της δίνουν υπόσταση και πολύ λιγότερο σε όλους εμάς (με ηθική και συναίσθημα η χωρίς ).

Ο καθένας που μπαίνει σε ένα δάσος πρέπει να "βγάζει τα παπούτσια του" και να προξενεί την μικρότερη δυνατή ζημιά και αναστάτωση .

Το ερώτημα είναι αν θα μείνει τίποτα για να κληρονομήσουν τα παιδιά μας και όλες οι επόμενες γενιές γιατί εμείς διαθέτουμε μόνο απληστία , θράσος και την σαφή επίγνωση ότι κανένας νόμος δεν μας ακουμπάει αφού ο κουμπάρος μας βγήκε δήμαρχος η βουλευτής .

Για την ιστορία και μόνο να ρωτήσω τι θα συνέβαινε αν στην σημερινή Κίνα τολμούσε κάποιος να πειράξει έστω και την τρίχα ενός Πάντα ;

Καλό μήνα!!!

Ανώνυμος είπε...

Νίκο λόγο φόρτου υπαιθρίων εργασιών δεν παρακολούθησα τα σχόλια και πραγματικά θα φτάσουμε σε αδιέξοδο υποστηρίζοντας ο κάθε ένας την άποψη του. Γνωρίζω και ακραίες καταστάσεις που έφτασαν σ την πόρτα του δικαστηρίου για λαθροθηρία, παράνομη υλοτομία κ.λ.π. από τους ομοσπονδιακούς θηροφύλακες
( http://www.ksellas.gr/thirofilaki.asp) που οι κυνηγοί πληρώνουν για να ελέγχουν αυτή την δραστηριότητα, συμπληρώνοντας ελλείψεις του κράτους μας που ‘’αδυνατεί ’’ να περιφρουρήσει τους νόμους που θεσπίζει. Υποστηρίζω τις απόψεις μου και φυσικά στηρίζομαι σε μελέτες (http://www.ksellas.gr/greece.asp) που έχουν γίνει ενώ παρακολουθώ από πολύ κοντά όλα τα κυνηγετικά δρώμενα.
Ίσως θα έπρεπε τουλάχιστο να ξεκαθαριστεί ποιος είναι ο κοινός ‘’εχθρός’’ μας και εμείς δείχνουμε τον κάθε έναν με την οποιαδήποτε ιδιότητα που παραβιάζει την ηθική και πραγματική νομοθεσία αλλά και όλα όσα συντελούν για να το ξανακάνει. Δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ότι εμείς οι νεοέλληνες είμαστε σοφότεροι των προγόνων μας
http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/anthology/content.html?t=421
όταν μάλιστα ανάγουμε σε τεράστιο θεωρητικό πιστεύω μας το περιβάλλον (δεν μιλάω σε προσωπικό επίπεδο) και την πράσινη ανάπτυξη που τελικά αποδεικνύετε εκ των πραγμάτων ‘’πράσινα άλογα’’.
Ο λόγος φυσικά είναι ότι δεν προσπάθησε κανένας να σκύψει πάνω από το περιβάλλον και τις πραγματικές ανάγκες του καθώς και τις σχετικές ισορροπίες από τους μεγάλους και όλους όσους κόπτονται για εμάς τους κοινούς θνητούς. Οι κυνηγοί με περιβαλλοντικές μελέτες από το εξωτερικό όπου έχουν αποτύχει τα αιολικά πάρκα σε οικονομικό, επιρροή μικροκλίματος, θανάτωση αποδημητικών κ.α , υποστήριξαν τις θέσεις τους και πάνω από όλα γιατί πήγαν να εγκατασταθούν σε καταφύγιο άγριας ζωής όπου δεν πατάει κυνηγός και θέλουμε όλοι να είναι πυρήνες άγριας ζωής. (http://www.nafpaktia.com/localnews/unionsnews/615/aioliko-parko-nafpaktia) Αυτό κάνουμε στον πλανήτη μας και εφόσον αντλήθηκαν τα πακέτα, ήρθε η μεγάλη ανακάλυψη.
http://www.econews.gr/2012/05/02/aiolika-parka-thermokrasia/
Η ισορροπία και η αλήθεια είναι κάπου στην μέση και προσωπικά θεωρώ ότι δεν μας χαλάει σαν κυνηγούς να είναι 80% υπέρ των θηραμάτων. Κάθε μικρή παρέμβαση πρέπει να είναι 100% υπέρ του περιβάλλοντος και των ανθρώπων. Δεν βλάπτει το κυνήγι έτσι όπως το βλέπουμε εμείς οι κυνηγοί. Η λαθροθηρία και οποιαδήποτε παραβίαση των γραπτών και άγραφων νόμων που αφορούν στο περιβάλλον από όποιον και αν είναι αυτός πρέπει να σταματήσει και να περάσουμε σε αυτό που λέμε ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ και ΣΥΝΕΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ.
Δεν πίνω και τσίπουρο ειδικά μόνος. Την επόμενη θα τα κουβεντιάσουμε με την κατάλληλη υποδομή ’’ .

Με εκτίμηση
Λάζαρος

Ανώνυμος είπε...

Νίκο λόγο φόρτου υπαιθρίων εργασιών δεν παρακολούθησα τα σχόλια και πραγματικά θα φτάσουμε σε αδιέξοδο υποστηρίζοντας ο κάθε ένας την άποψη του. Γνωρίζω και ακραίες καταστάσεις που έφτασαν σ την πόρτα του δικαστηρίου για λαθροθηρία, παράνομη υλοτομία κ.λ.π. από τους ομοσπονδιακούς θηροφύλακες
( http://www.ksellas.gr/thirofilaki.asp) που οι κυνηγοί πληρώνουν για να ελέγχουν αυτή την δραστηριότητα, συμπληρώνοντας ελλείψεις του κράτους μας που ‘’αδυνατεί ’’ να περιφρουρήσει τους νόμους που θεσπίζει. Υποστηρίζω τις απόψεις μου και φυσικά στηρίζομαι σε μελέτες (http://www.ksellas.gr/greece.asp) που έχουν γίνει ενώ παρακολουθώ από πολύ κοντά όλα τα κυνηγετικά δρώμενα.
Ίσως θα έπρεπε τουλάχιστο να ξεκαθαριστεί ποιος είναι ο κοινός ‘’εχθρός’’ μας και εμείς δείχνουμε τον κάθε έναν με την οποιαδήποτε ιδιότητα που παραβιάζει την ηθική και πραγματική νομοθεσία αλλά και όλα όσα συντελούν για να το ξανακάνει. Δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ότι εμείς οι νεοέλληνες είμαστε σοφότεροι των προγόνων μας
http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/anthology/content.html?t=421
όταν μάλιστα ανάγουμε σε τεράστιο θεωρητικό πιστεύω μας το περιβάλλον (δεν μιλάω σε προσωπικό επίπεδο) και την πράσινη ανάπτυξη που τελικά αποδεικνύετε εκ των πραγμάτων ‘’πράσινα άλογα’’.
Ο λόγος φυσικά είναι ότι δεν προσπάθησε κανένας να σκύψει πάνω από το περιβάλλον και τις πραγματικές ανάγκες του καθώς και τις σχετικές ισορροπίες από τους μεγάλους και όλους όσους κόπτονται για εμάς τους κοινούς θνητούς. Οι κυνηγοί με περιβαλλοντικές μελέτες από το εξωτερικό όπου έχουν αποτύχει τα αιολικά πάρκα σε οικονομικό, επιρροή μικροκλίματος, θανάτωση αποδημητικών κ.α , υποστήριξαν τις θέσεις τους και πάνω από όλα γιατί πήγαν να εγκατασταθούν σε καταφύγιο άγριας ζωής όπου δεν πατάει κυνηγός και θέλουμε όλοι να είναι πυρήνες άγριας ζωής. (http://www.nafpaktia.com/localnews/unionsnews/615/aioliko-parko-nafpaktia) Αυτό κάνουμε στον πλανήτη μας και εφόσον αντλήθηκαν τα πακέτα, ήρθε η μεγάλη ανακάλυψη.
http://www.econews.gr/2012/05/02/aiolika-parka-thermokrasia/
Η ισορροπία και η αλήθεια είναι κάπου στην μέση και προσωπικά θεωρώ ότι δεν μας χαλάει σαν κυνηγούς να είναι 80% υπέρ των θηραμάτων. Κάθε μικρή παρέμβαση πρέπει να είναι 100% υπέρ του περιβάλλοντος και των ανθρώπων. Δεν βλάπτει το κυνήγι έτσι όπως το βλέπουμε εμείς οι κυνηγοί. Η λαθροθηρία και οποιαδήποτε παραβίαση των γραπτών και άγραφων νόμων που αφορούν στο περιβάλλον από όποιον και αν είναι αυτός πρέπει να σταματήσει και να περάσουμε σε αυτό που λέμε ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ και ΣΥΝΕΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ.
Δεν πίνω και τσίπουρο ειδικά μόνος. Την επόμενη θα τα κουβεντιάσουμε με την κατάλληλη υποδομή ’’ .

Με εκτίμηση
Λάζαρος

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

"Πελεκάμε πάνω στα πόδια μας", θα έλεγα φίλε Νίκο.
Δεν ξέρω κατά πόσο, ειδικά σήμερα, έχουμε ανάγκη το κυνήγι ως διατροφική αναγαιότητα όπως οι πρωτόγονοι ημών πρόγονοι ή απλά μας "θρέφει" η άγρια διάθεση της εκπυρσοκρότησης με θύμα π.χ. τον τετράποδο φίλο της φωτογραφίας σου.
Όταν το φυσικό περιβάλλον έχει υποστεί τέτοιου εύρους καταστροφή, που όλοι γνωρίζουμε, τότε η κουλτούρα μας μάλλον θα πρέπει να αναπροσαρμοσθεί αν θέλουμε να περισώσουμε ότι τέλος πάντων απέμεινε.
Κατ' εμέ, είναι πρωτίστως ζήτημα πραγματικής συνειδητοποίησης για το τι έχει ΗΔΗ συμβεί δίπλα μας, στη φύση. Αν αυτό το "χωνέψουμε", καλύτερα από ότι ένα πιάτο στιφάδο, ίσως υπάρξει μια αμυδρή ελπίδα "κάτι να αλλάξει".