Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Στην υγειά μας

    Η πρώτη μου απόπειρα παρασκευής μπύρας είναι γεγονός!

    Με οδηγίες από βιβλίο προς ερασιτέχνες ζυθοποιούς και υλικά, που είτε παραγγέλθηκαν μέσω διαδικτύου, είτε φτιάχτηκαν από μένα, έγινε η πρώτη - γιατί θα ακολουθήσουν κι άλλες - προσπάθεια για παρασκευή μπύρας, η οποία στέφθηκε από απόλυτη...αποτυχία.
    Μια ιδέα που αρκετό καιρό τώρα ήταν στα υπόψιν, ήρθε ο καιρός να υλοποιηθεί.
Έφτιαξα τη βύνη μόνος μου αγοράζοντας κριθάρι, μάζεψα άνθη λυκίσκου από φυτά που έχω εδώ και δύο χρόνια φυτέψει στον κήπο μου, μετέφερα νερό από τις βρύσες στο Μικρό Χωριό για να μην έχει χλώρια κλπ κι αγόρασα τη μαγιά κι ένα θερμόμετρο μόνο.
Κάθε αρχή και δύσκολη.
    Η αποτυχία της προσπάθειας έγκειται στο ότι το τελικό προϊόν είχε περισσότερο τη γεύση ενός αρωματικού και λίγο πικρού νερού, παρά μπύρας. Το γεγονός πως ήταν θολή και με λίγο ίζημα δεν έχει να κάνει με την ποιότητα, αλλά με τα μέσα φιλτραρίσματος. Το πιο πιθανό είναι να διακόπηκε σε κάποιο χρονικό σημείο η διαδικασία ζύμωσης, με αποτέλεσμα η μπύρα να ''κόψει''. Ένα άλλο ενδεχόμενο είναι η βύνη που παρήγαγα μόνος μου να μην είχε την κατάλληλη σύσταση.
Δεν θα μπω εδώ σε περισσότερες λεπτομέρειες, διότι είναι περισσότερο τεχνικά ζητήματα και δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

    Η προσπάθεια πάντως άξιζε τον κόπο και η εμπειρία ήταν δημιουργική. Διαβάζοντας πολλές φορές τα άρθρα του βιβλίου, δεν μπορούσα να αντιληφθώ την διαδικασία μετατροπής του αμύλου των δημητριακών σε οινόπνευμα. Βάζοντας όμως τις κατσαρόλες να βράζουν με τα υλικά και θερμομετρώντας συνέχεια, όλες οι δυσνόητες αρχικά πληροφορίες άρχισαν να αποκωδικοποιούνται και γίνονται αντιληπτές. Η αφομοίωση δια του παραδείγματος.

    Η βυνοποίηση, η ζυθοποίηση, η ωρίμανση, η εμφιάλωση είναι διαδικασίες που με απασχόλησαν αρκετά, έγιναν όμως με μέσα που ίσως δεν είναι τα απολύτως ενδεδειγμένα. Η ερασιτεχνική όμως προσπάθεια δεν δικαιολογούσε σε πρώτο στάδιο την προμήθεια εξειδικευμένου και κοστοβόρου εξοπλισμού. Σιγά σιγά και με την ενθάρρυνση που πιστεύω πως θα έχω από επιτυχείς προσπάθειες, θα προσπαθήσω να προμηθευτώ τα απαραίτητα υλικά.
    Μέχρι τότε στην υγειά μας !

1 σχόλιο:

Emmkopanakis είπε...

Είμαι βέβαιος ότι είσαι σε καλό δρόμο...

Ευτυχώς δεν είμαι και τόσο μεγάλος πότης, οπότε μπορώ να κάνω υπομονή...